четвъртък, 7 октомври 2010 г.

What do Ladybirds eat?

Днес тъкмо си палих свещ и срещнах калинка в единия от керамичните ми свещници. Червена, със седем точки. Нарекох я Съни. (На руски 'калинка' освен 'божъя коровка' (божа кравичка) е и 'жучок солнышко', т.е. 'бръмбар слънчице' и винаги повече съм харесвала това наименование). Не ми се иска да я пускам навън в дъжда. Дали не мога да си я държа в буркан на пианото?
Почувствах се леко виновна, защото тъкмо 'сядах' (на бюрото, пред компа) да 'обядвам' (в 6 вечерта). Какво ли ядат калинките? Бях сготвила леща със средновековно количество подправки (дафинов лист, бахар, черен и червен пипер, джинджифил, канела, кимион, мащерка, кардамон и вегета. ). Стана много вкусна, без вегетата може би щеше дори да е и автентична, но не мисля че това я заинтересова; но може би нямаше да ми откаже препечен сандвич със сирене и риган?
В момента тя обикаля своята Глинена Зала - свещник и може би с шестте си крачка отмерва хода на Вселената.
Какво ядат калинките?!

2 коментара:

  1. Калинките хапват листни въшки. Т.е. - хищници са, а това малко прецаква романтичното в тях...

    ОтговорИзтриване
  2. ама така спасяват листенцата! изобщо не го прецаква :)

    ОтговорИзтриване